중국 인터넷경매의 현황 및 활성화 방안
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | 척건양 | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-22T07:02:43Z | - |
dc.date.available | 2017-02-22T07:02:43Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.date.submitted | 56904-11-11 | - |
dc.identifier.uri | http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002175864 | ko_KR |
dc.identifier.uri | http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/10184 | - |
dc.description.abstract | With the rapid development of internet, E-business has developed quickly, which has greatly increased the facility and flexibility of market and changed the human life and work pattern. According to the report issued by iResearch in 2008, the transaction size of online purchasing market in China has reached ¥53.15 billion in the first half of 2008, while the transaction volume of Chinese internet auction has reached ¥8.06 billion in 2006 and the users involved in the internet auction has reached to 35 million. Though electronic commercial transaction scale that allow fetters to internet according to the computer diffusion and internet practical use population's increase recently is increasing rapidly, consumption way that existing consumers buy goods of this is because corporations according to variableness change circulation way by electronic commercial transaction such as cybermall or internet auction. Internet auction is receiving much hailings in point that participation consists on-line without transaction place that is increasing rapidly the latest in terms of purchase of various goods is available until service as well as used article and new product such as mode of dealing of decision-making consumer center and price tradeoff in goods decision and price decision and search of various goods in cheaper price, consumers are preferring. Is in trend that auction site that there are many auction present beginning internet Auction in domestic is operated and is increased continuously. However, internet auction rises, followed by a series of corresponding problems, such as the state and enterprises' lower informatization, the credit problem of internet transaction, the fraud and crime, and the backward logistics system. Studying on the current Chinese internet auction and comparing with Korean internet auction market, this paper reveals the problems and shortages of Chinese internet auction market, and puts forward some programmes that can promote Chinese internet auction as well. | - |
dc.description.tableofcontents | 제1장 서론 = 1 제1절 연구의 필요성과 목적 = 1 제2절 연구의 방법 및 구성 = 2 제2장 이론적 배경 = 4 제1절 인터넷 경매의 개념 및 유형 = 4 1. 인터넷 경매의 역사와 정의 = 4 2. 인터넷 경매형태 = 7 제2절 인터넷 경매의 특징 = 11 제3절 인터넷 경매 프로세스 및 수익원천 = 16 제3장 중국과 한국 인터넷 경매시장에 대한 현황 = 23 제1절 중국 인터넷 경매시장의 현황 = 23 1. 중국 인터넷 경매의 정부정책 = 23 2. 중국 인터넷 보급현황 = 24 3. 중국 인터넷 경매시장 이용현황 = 26 4. 중국 B2C 인터넷 경매시장 규모 = 30 5. 중국 C2C 인터넷 경매시장규모 = 31 제2절 한국 인터넷 경매시장의 현황 = 32 1. 한국 인터넷 경매의 정부정책 = 32 2. 한국 인터넷 보급현황 = 34 3. 한국 인터넷 경매시장 이용현황 = 35 제3절 중국 인터넷 경매시장과 한국 인터넷 경매시장의 차이점 = 40 제4장 중국 인터넷 경매시장의 활성화 방안 = 43 제1절 중국 인터넷 경매시장의 문제점 = 43 1. 디지털 갭의 확대 = 43 2. 전국적인 물류망 미비와 선진 물류업체 부족 = 44 3. 신용거래와 온라인 대금결재 미비 = 44 4. 낮은 수준의 국가 정보화 = 45 5. 인터넷 경매주기문제 = 46 6. 낮은 서비스 수준 = 46 7. 사기범죄문제 = 47 제2절 중국 인터넷 경매시장의 활성화 방안 = 47 1. 중국 인터넷 경매시장 관련 정책법률 환경의 개선방안 = 47 2. 중국의 정보화 수준의 고도화 = 50 3. 중국 인터넷 경매 교역 구조 및 활용상 개선안 = 52 4. 중국 인터넷 경매 인프라 구축의 개선방안 = 54 5. 인터넷 경매 유형별 개선방안 = 56 제5장 결론 = 58 제1절 연구의 요약 및 시사점 = 58 제2절 연구의 한계 및 향후 연구방향 = 59 참고문헌 = 61 | - |
dc.language | kor | - |
dc.publisher | 한국해양대학교 대학원 | - |
dc.title | 중국 인터넷경매의 현황 및 활성화 방안 | - |
dc.title.alternative | The Status and Activated Programme of Chinese Internet Auction | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.date.awarded | 2009-02 | - |
dc.contributor.alternativeName | Qi | - |
dc.contributor.alternativeName | Jian Yang | - |
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.