한국해양대학교

Detailed Information

Metadata Downloads

지역 컨테이너항만 발전 방안에 관한 연구

DC Field Value Language
dc.contributor.author 손현규 -
dc.date.accessioned 2017-02-22T07:04:52Z -
dc.date.available 2017-02-22T07:04:52Z -
dc.date.issued 2011 -
dc.date.submitted 56959-11-09 -
dc.identifier.uri http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002175913 ko_KR
dc.identifier.uri http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/10238 -
dc.description.abstract There has been a great concern on the development of container ports in excess of demand in Korea. The main point so far on the debate has been so-called 'Two-port System' which is to boost both Busan Port and Kwangyang Port as hub ports in the Northeast Asia. The far legging volume of container traffic and the resulting under utilisation of container terminal facilities in Kwangyang Port seems to lessen the debate. In other aspect, however, local ports raises a similar problem as many container ports have been opened. This study, therefore, aims at analysing local container ports, Ulsan and Phohwang and providing some directions for the boosting of local ports. -
dc.description.tableofcontents Abstract 제1장 서론 1 1.1 연구의 배경 및 목적 1 1.2 연구의 내용 및 방법 2 1.3 문헌 검토 3 제2장 울산 및 포항지역 경제·산업 현황 분석 6 2.1 울산지역 경제·산업 특성 6 2.2 포항지역 경제·산업 특성 20 2.3 특성 및 시사점 34 제3장 울산&#8228 -
dc.description.tableofcontents 포항영일신항 시설 및 운영현황 36 3.1 울산항 현황 36 3.2 포항항 현황 54 3.3 특성 및 시사점 64 제4장 울산신항만 및 포항영일항만 기능 유사성 분석 66 4.1 항만 특성 분석 66 4.2 시장 특성 분석 74 4.3 화물 품목 특성 분석 78 4.4 항만 기능 유사성 분석 81 제5장 지역항 발전 방안 86 5.1 전국무역항 항만기본계획 평가 86 5.2 지역 컨테이너 항만 발전 방안 93 제6장 결론 101 참고문헌 -
dc.language kor -
dc.publisher 한국해양대학교 대학원 -
dc.title 지역 컨테이너항만 발전 방안에 관한 연구 -
dc.type Thesis -
dc.date.awarded 2011-02 -
Appears in Collections:
동북아물류시스템학과 > Thesis
Files in This Item:
000002175913.pdf Download

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse