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컨테이너 정기선대 관리를 위한 최적항로 결정모형에 관한 연구

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dc.contributor.author 정혜정 -
dc.date.accessioned 2017-02-22T07:08:58Z -
dc.date.available 2017-02-22T07:08:58Z -
dc.date.issued 2004 -
dc.date.submitted 56823-11-10 -
dc.identifier.uri http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002176005 ko_KR
dc.identifier.uri http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/10341 -
dc.description.abstract In liner shipping industry, the transportation service is given on a regular basis using containerships. Once a route for a ship has been determined, it is not likely to be changed for a certain period of time. Therefore liner shipping managers should consider as many factors as possible to make right decisions on the ship routes. The larger a liner fleet is, the more complicated the routing decision grows and the greater its effect becomes. Many shipping companies these days have challenging opportunities from growing cargo demands and new hub-ports available for possible ports of visits. The purpose of this study is to develop a management science model for ship routing strategies for a liner fleet. This study considers various ship sizes and assumes that no two routes are assigned to a single ship. The model has been developed to be a mixed integer program with binary variables. Usual instances of the model can be solved to find the optimal solutions using ordinary commercial software. -
dc.description.tableofcontents 제1장 서론 1 제1절 연구의 필요성과 목적 1 1.1 연구의 필요성 1 1.2 연구의 목적 3 제2절 연구내용 및 방법 4 제2장 정기선 시장의 현황과 전망 6 제1절 세계 선사별 선대 현황 6 제2절 세계 해운시장 현황과 전망 7 2.1 2004년 컨테이너 물동량과 선대규모 전망 7 2.2 주요 항로별 정기해운 시장 전망 8 제3장 의사결정모형의 이론적 배경 13 제1절 선형계획법 13 제2절 정수계획법 15 제3절 경영과학을 활용한 선대의 의사결정 모형 16 제4장 정기선대 관리 최적화 모형 19 제1절 문제의 개요 19 1.1 모형의 가정 19 1.2 모형의 기호 20 1.3 흐름-경로 행렬 21 제2절 정기컨테이너 관리를 위한 혼합정수계획 모형 22 2.1 목적함수 22 2.2 제약식 23 2.3 완성된 혼합정수계획모형 26 2.4 최적해의 해석 27 제5장 정기선대 관리 모형 사례연구 29 제1절 개요 29 제2절 사례연구 30 2.1 가정 30 2.2 후보 항로와 수요예측 31 2.3 비용 관련 자료 32 2.4 해운선사의 ‘N'의 선대 관리 모형 34 2.5 해운선사 ‘N’의 최적해 36 제6장 결론 38 제1절 연구 결과의 요약 38 제2절 연구의 한계 및 향후 연구방향 38 참고문헌자료 40 <APPENDIX> 44 -
dc.language kor -
dc.publisher 한국해양대학교 대학원 -
dc.title 컨테이너 정기선대 관리를 위한 최적항로 결정모형에 관한 연구 -
dc.title.alternative A Study on an Optimal Routing Model for Liner Fleet Management -
dc.type Thesis -
dc.date.awarded 2004-08 -
dc.contributor.alternativeName JUNG -
dc.contributor.alternativeName Hye-Jeong -
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해운경영학과 > Thesis
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