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컨테이너 터미널의 블럭 내 효율적 재정돈 작업에 관한 연구

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dc.contributor.author 오인환 -
dc.date.accessioned 2017-02-22T07:09:37Z -
dc.date.available 2017-02-22T07:09:37Z -
dc.date.issued 2007 -
dc.date.submitted 56877-06-17 -
dc.identifier.uri http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002176023 ko_KR
dc.identifier.uri http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/10360 -
dc.description.abstract In-stack shuffling means to get new position on the top tier in same bay with a minimum movement from original position for picking up and putting on the chassis of the Internal tractor (hereafter it is called YT)or, to get new scheduling from 섞임(Mixing Level)ed container working queues for loading operation in same bay. If operating system could not find new position on the top tier for next work queue in advance, or driver did not re-shuffle the container according to work sequence in time before YT arriving under the RTGC, then YT have to wait to shuffle accordingly. It means the quay crane’s total productivity decrease. To reduce waiting time of YT under RTGC, operating system or RTGC operator do the shuffling in time but previous shuffling in sufficient hour by driver could not make maximized effect due to actual situation change at the very time to pick up. So system has to be designed minimum shuffling under workable and practicable conditions. In consequence in this paper I will find the feasible solution under constraints and this feasible solution will be verified by simulation -
dc.description.tableofcontents 제 1 장 서 론………………………………………………………6 1.1 연구의 배경 및 필요성…………………………………………6 1.2 관련 문헌 연구…………………………………………………7 1.3 논문의 구성………………………………………………………8 제 2 장 시스템 현황 분석…………………………………………10 2.1 장치장 내에서의 재 취급 컨테이너 발생 요인………………10 2.1.1 반출 작업 시 재 취급 대상 컨테이너 발생………………10 2.1.2 선적 작업 시 재 취급 대상 컨테이너 발생………………11 2.1.3 복합적 작업 시 재 취급 대상 컨테이너 발생……………12 2.2 베이 내 작업 시 재 취급 대상 컨테이너의 장치 위치 지정 계획…13 2.2.1 반출 작업 시 대상 컨테이너 장치 위치 지정 계획………13 2.2.2 선적 작업 시 대상 컨테이너 장치 위치 지정 계획………14 2.2.3 복합적 작업 시 대상 컨테이너 장치 위치 지정 계획……15 2.3 베이 내 컨테이너 재배열 계획………………………………15 2.3.1 전체 재배열 계획……………………………………………16 2.3.2 베이 내 컨테이너 상단의 지속적 재배열…………………16 2.4 기존 시스템과의 비교…………………………………………17 제 3 장 문제의 정의 및 해법 수립………………………………19 3.1 문제의 설정……………………………………………………19 3.2 전체 재배열 계획 시 기본 문제 정의…………………………19 3.3 전체 재배열 계획 시 발견적 해법……………………………20 3.3.1 수치 예제……………………………………………………23 3.4 상단의 지속적 재배열 계획 시 기본 문제 정의……………26 3.5 상단의 지속적 재배열 계획 시 발견적 해법………………27 3.5.1 수치 예제……………………………………………………29 제 4 장 해법 및 결과분석…………………………………………34 4.1 전체 재배열 계획 시 발견적 해법의결과 및 분석…………34 4.1.1 모의실험환경…………………………………………………35 4.1.2 모의실험시스템………………………………………………35 4.1.3 모의실험결과…………………………………………………36 4.2 상단 재배열 계획 시 발견적 해법의결과 및 분석…………36 4.3 H사의 시스템에 적용시 ………………………………………37 제 5 장 결론 및 향후 연구방향……………………………………39 참고 문헌……………………………………………………………40 -
dc.language kor -
dc.publisher 한국해양대학교 대학원 -
dc.title 컨테이너 터미널의 블럭 내 효율적 재정돈 작업에 관한 연구 -
dc.title.alternative A Study on Efficient In-stack Shuffling in Block of the Container Terminal -
dc.type Thesis -
dc.date.awarded 2008-02 -
dc.contributor.alternativeName Oh In Hwan -
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동북아물류시스템학과 > Thesis
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