한국해양대학교

Detailed Information

Metadata Downloads

프레이트 포워더의 운송인 선택요인이 고객반응에 미치는 영향에 관한 연구

DC Field Value Language
dc.contributor.author 황태산 -
dc.date.accessioned 2017-02-22T07:13:52Z -
dc.date.available 2017-02-22T07:13:52Z -
dc.date.issued 2016 -
dc.date.submitted 57098-06-03 -
dc.identifier.uri http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002302834 ko_KR
dc.identifier.uri http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/10482 -
dc.description.abstract Since the economic crisis originated from the U.S of 2008, shipping business hasn’t been regaining from long-term depression and all the shipowners have been trying to change organizational environment. It is time to try to get the differential advantage at shipping market through checking and analyzing the factor that makes choose various shipping enterprises, although operating shipping enterprise is in more difficult situation than in the past especially due to decline in real economy. In this Study, I’d like to consider following two things as subject of study to do research how the factor for choosing break-bulk cargo carrier by freight forwarder have effects on customer response. First, I want to investigate the concept of factors for choosing clearly by considering preceding research. Second, I want to investigate how the factors for choosing have fffects on customer response and shipping company’s confidence, while offering shipping service. Enfin, it one of the most important factors for successful operation to establish long-term relationship based on confidence with customers. Therefore, we have to realize the environmental change of shipping companies and don’t hesitate to use marketing strategy according to establishing long-term directed customer relationship. -
dc.description.tableofcontents < 목 차 > Abstract 제1장 서 론 제1절 연구배경 및 목적 제2절 연구방법 및 구성 제2장 이론적 고찰 제1절 프레이트 포워더(Freight Forwarder) 1. 프레이트 포워더(Freight Forwarder)의 개념 2. 프레이트 포워더의 특징 및 현황 제2절 동남아 지역 Break Bulk 화물 운송인 현황 1. 운송화물의 분류 2. 해상화물의 종류 제3절 운송인 선택요인 1. 선택요인의 개념 2. 선택요인의 선행연구 제4절 고객반응 1. 고객신뢰 2. 고객만족 제3장 연구설계 제1절 연구모형 1. 연구모형의 설계 2. 변수의 조작적 정의와 측정 3. 표본 설계 및 설문지의 구성 제2절 연구가설의 설정 1. 선택요인과 고객신뢰에 대한 가설 2. 선택요인과 고객만족에 대한 가설 제4장 실증분석 제1절 자료의 분석 1. 표본의 특성 2. 측정변수의 신뢰성 및 타당성 검정 제2절 연구가설의 검정 1. 가설검정 2. 가설검정결과의 요약 및 해석 제5장 결론 제1절 연구의 요약 및 시사점 제2절 연구의 한계점 및 향후 연구과제 참고문헌 <국내문헌> <국외문헌> [부록]: 설문지 -
dc.language kor -
dc.publisher 한국해양대학교 해양금융·물류대학원 -
dc.title 프레이트 포워더의 운송인 선택요인이 고객반응에 미치는 영향에 관한 연구 -
dc.title.alternative A Study on the Effects of the Customer Response on Choosing Carrier by Freight Forwarder. -
dc.type Thesis -
dc.date.awarded 2016-08 -
dc.contributor.alternativeName Hwang -
dc.contributor.alternativeName Tae-San. -
Appears in Collections:
항만물류학과 > Thesis
Files in This Item:
000002302834.pdf Download

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse