한국해양대학교

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항만 사용료의 적정 수준에 관한 연구 : 하역료를 중심으로

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dc.contributor.author 尹南鍾 -
dc.date.accessioned 2017-02-22T07:19:17Z -
dc.date.available 2017-02-22T07:19:17Z -
dc.date.issued 2001 -
dc.date.submitted 56797-10-27 -
dc.identifier.uri http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002174075 ko_KR
dc.identifier.uri http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/10629 -
dc.description.abstract The level of port pricing has been subject to change due to not only development in technology, increased competition by ports, and changes in the organization of the ocean transport industry, but also the goal of port. Traditionally, ports are regarded as public sector and usually owned by governments -
dc.description.abstract the maximize welfare and the profit. As shown in this study, it is clear that the use of marginal costs in pricing is adaptable to the port as public sector, and the use of a competitive pricing strategy is more appropriate to a private port. Finally, A direction for strengthening the competitive of private terminal in Korea are suggested. -
dc.description.abstract thus the cost of these large investments is part of government development programs. But Now, The remarkable worldwide simultaneous move towards privatization has been increased in order to strengthen the competitive power of the port. So, the design of port pricing should be compatible with a port's goal. This study therefore deals with the difference and the level of port pricing, using KKT-conditions with two aspects of port's goals -
dc.description.tableofcontents 제 1 장 서론 = 1 1.1 연구의 배경과 필요성 및 목적 = 1 1.1.1 연구의 배경 및 필요성 = 1 1.1.2 연구의 목적 = 2 1.2 논문의 구성과 흐름도 = 3 1.2.1 연구의 구성 = 3 1.2.2 연구의 흐름도 = 5 제 2 장 컨테이너터미널의 사용료 가격 이론 = 6 2.1 기존연구의 고찰 = 6 2.1.1 Charging for port Facilities = 6 2.1.2 Port pricing and Investment Policy = 7 2.1.3 The Economics of Port Pricing = 8 2.1.4 Port Charging Practices = 10 2.1.5 Port Pricing : A cost axiomatic approach = 11 2.2 컨테이너터미널의 특성 = 12 2.2.1 항만의 공공재적인 특성 = 14 2.2.2 항만의 민간재적인 특성 = 14 2.2.3 컨테이너 터미널의 경제적 특성 = 18 2.3 컨테이너터미널의 가격설정의 기본원리 = 20 2.3.1 요율정책의 목표 = 20 2.3.2 컨테이너터미널 사용료의 결정방향 = 24 제 3 장 외국 주요항만과 국내항만의 하역료 현황 = 26 3.1 외국 주요항만과 국내항만의 하역료 체계 비교 = 28 3.2 외국 주요항만과 국내항만의 하역료 수준 비교 = 34 3.3 PPP(구매력 지수)를 이용한 주요 컨테이너터미널의 하역료 비교 = 38 3.3.1. 구매력지수의 정의 = 38 3.3.2. 구매력지수를 이용한 항만하역료 비교 = 40 제 4 장 컨테이너터미널의 하역료 모형 개발 = 43 4.1 전제조건 = 44 4.2 후생극대화에 대한 컨테이너터미널 하역료 = 46 4.3 이익최대화에 대한 컨테이너터미널 하역료 = 49 4.4 조건에 따른 하역료 특성 비교 = 51 제 5 장 결론 = 56 참고문헌 = 60 -
dc.publisher 한국해양대학교 대학원 -
dc.title 항만 사용료의 적정 수준에 관한 연구 : 하역료를 중심으로 -
dc.title.alternative (A) Study on the appropriate Level of Port Pricing : A Case of Stevedorage -
dc.type Thesis -
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물류시스템공학과 > Thesis
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