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한중 간 B2C 전자상거래의 발전 방안 연구

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dc.contributor.advisor 오용식 -
dc.contributor.author 王盛仕 -
dc.date.accessioned 2019-12-16T02:41:15Z -
dc.date.available 2019-12-16T02:41:15Z -
dc.date.issued 2017 -
dc.identifier.uri http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/11319 -
dc.identifier.uri http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002327764 -
dc.description.abstract Abstract After the 21st century, when the Internet technology develops rapidly, China`s e-commerce has also joined the rapid growth trend. Especially in recent years, the rapid growth of electricity market is the decisive factor for achieving in the peak of e-commerce. It is said that e-commerce is the core value of e-business. On one hand the scale of e-commerce grows exponentially, on another hand e-commerce plays a role in promoting economic growth in trade, finance, express delivery and other service industries. Since 2015, the national economic strategic plan “Internet +” of China develops constantly. Moreover, China and Korea have signed the FTA, which is helpful for two countries` cross-border e-commerce developing. The proportion of cross-border e-commerce is expected to continue to grow. In order to promote the expansion of e-commerce between the two countries, especially for the Straight purchase market also need to have a more profound understanding. Based on the analysis of e-commerce activities between China and Korea, this paper focuses on the current researches and deeply understands e-commerce. To combine the laws, regulations and policies of China and Korea, this paper points out the present situation, problems and suggestions for further development. At the same time, this paper mainly studies the problems of the platform, logistics and political diplomacy between China and Korea, and then it puts forward the feasible development plan accordingly. It hopes to provide a favorable basis for cross-border e-commerce into the globalization process 3.0, which will promote not only cross-border e-commerce development of China and Korea, but also other countries and regions. -
dc.description.tableofcontents 목 차 제 1 장. 서 론 3 제 1 절 연구의 배경 및 목적 3 제 2 절 연구의 방법 및 구성 4 제 3 절 선행연구 6 제 2 장. 한∙중 전자상거래의 개요 9 제 1 절 전자상거래의 이론적 개관 9 1.전자상거래의 정의 9 2.전자상거래의 발전 과정 11 3.전자상거래의 종류 12 4.전자상거래의 특징 14 제 2 절 전자상거래의 범위 15 제 3 장. 한∙중 전자상거래의 현황 18 제 1 절 중국 전자상거래 현황 18 1.중국 인터넷 현황 18 2.중국 전자상거래의 규모 20 2.중국 전자상거래의 제도와 법규 29 제 2 절 한국 전자상거래 현황 33 1.한국 전자상거래의 현황 33 2.한국 전자상거래의 규모 35 2.한국 전자상거래의 제도와 법규 37 제 3 절 한∙중 대외 전자상거래 현황 38 1.중국의 해외시장 38 2.한국의 해외시장 45 제 4 장. 한∙중 간 전자상거래의 문제점 및 발전 방안 50 제 1 절 한·중 간 전자상거래의 문제점 50 1.상품과 서비스 문제 50 2.결제 문제 51 3.물류 문제 52 4.정치, 외교 측면의 문제 54 제 2 절 한∙중 간 전자상거래 발전 방안 55 1.플랫폼 측면 55 2.물류 측면 60 3.정치외교 측면 67 제 5 장. 결론 68 Abstract 1 참고문서 70 -
dc.format.extent 81 -
dc.language kor -
dc.publisher 한국해양대학교 대학원 -
dc.rights 한국해양대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다. -
dc.title 한중 간 B2C 전자상거래의 발전 방안 연구 -
dc.type Dissertation -
dc.date.awarded 2017-02 -
dc.contributor.alternativeName Wang, Shengshi -
dc.contributor.department 대학원 무역학과 -
dc.contributor.affiliation 한국해양대학교 대학원 -
dc.description.degree Master -
dc.subject.keyword 국경 간(Cross Boarder) 전자상거래, 해외직구, 역직구 -
dc.type.local Text -
dc.title.translated A Study on the Development Plans of B2C Electronic Commerce between China and Korea -
dc.identifier.holdings 000000001979▲000000006780▲000002327764▲ -
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무역학과 > Thesis
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