A Study of Vessel Traffic Risk Management in Mombasa Approach Channel
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.advisor | 이윤석 | - |
dc.contributor.author | Onyango Shem Otoi | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-16T02:41:34Z | - |
dc.date.available | 2019-12-16T02:41:34Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/11342 | - |
dc.identifier.uri | http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002329880 | - |
dc.description.abstract | Mombasa is the second largest city in Kenya located on the east coast of Kenya. Mombasa is famous for its beautiful natural white sand beach, aquatic life, rich cultural and historical wealth. In this city is the port of Mombasa which is the largest port in East Africa and is the gateway to East and Central Africa and plays a very important role in facilitating trade and development of the region. The port has strategic importance far beyond the borders of Kenya. As the largest port in East Africa, it is the main gateway for the import and export of goods not only for Kenya but also to landlocked countries of the East African Community, the Democratic Republic of Congo, southern Sudan, and southern Ethiopia. However being among the top five largest ports in Africa, navigating in Mombasa approach channel is a challenge due to its oceanographic structure. Vessel heading into or out of Mombasa port has to maneuver through two major bends and change the heading three times. Local ferries operating at Likoni channel also pose as potential navigation risk on transit vessels with an average of 196 daily crossings. Navigation risk of the ferries is compounded by narrow, 500m wide, waterway at Likoni channel and shallow coral reefs and sand banks at the entrance to the inner channel. In this thesis paper, the main aim is to improve marine traffic safety by carrying out a risk assessment and proposing countermeasure in Mombasa approach channel using vessel traffic risk management technique; and to investigate navigation risk of local ferry traffic on transit traffic on Mombasa approach channel. The target research area is the fairway area stretching from fairway buoy number 1 to buoy number 10. The main aim is achieved by carrying out marine traffic survey to determine marine traffic characteristics such as traffic volume and traffic flow of vessel traffic after which, risk assessment on Mombasa approach channel is carried out using three marine traffic risk assessment models namely; Environmental Stress Model, PARK model and IWRAP model and thereafter risk mitigation countermeasures are proposed in this study. Quantitative risk assessment by ES model, PARK model and IWRAP model showed that there is a high risk of crossing collision between local traffic and transit traffic at crossing region where ferry operate; total groundings in Mombasa and Ulsan waterway are equal; powered grounding frequency in Mombasa is almost twice that of Ulsan. Risk assessment results showed that there is a need to come up with traffic management measures/policies that will mitigate the risk of collision and running aground of vessels thereby improving marine traffic safety. Traffic control of ferries, setting up a Local Traffic Service (LTS), VTS report line due to crossing ferry and proper layout of AtoN were proposed as countermeasures. A study of the countermeasures showed that; traffic control of the local traffic is effective in reducing collision risk at Likoni channel; Local Traffic Service will improve marine traffic safety by reducing workload on the Mombasa VTS; The reporting line will providing the reference point on when to instruct the ferries to stop crossing thereby increasing marine traffic efficiency and safety; Re-organization of lateral buoys will increase relative position and navigation accuracy when the vessel is navigating in Mombasa approach channel so as to avert the danger of vessel running aground. From the above observations and results from analysis, this thesis recommends the proposed countermeasures to be applied on the Mombasa approach channel so at to improve marine traffic safety.|몸바사는 케냐 동부 해안에 위치한 케냐에서 두 번째로 큰 도시이며,아름다운 자연 백사장, 수중 생물, 풍부한 문화 및 역사적 자산으로 유명하다.동아프리카와 중부아프리카로의 관문이고,지역의 무역과 개발을 촉진하는데 매우 중요한 역할을 하고있으며, 케냐의 국경을 훨씬 넘어서 전략적 중요성을 가지고 있다. 몸바사는동아프리카에서 가장 큰 항구로서, 케냐뿐만 아니라 동아프리카 공동체, 콩고 민주 공화국, 남부 수단, 남부 에티오피아 등 내륙 국가들에 대한 물품의 수입과 수출을 위한 주요 관문의 역할을 하고 있기 때문이다. 그러나 아프리카의 상위 5 대 항구 중 하나인 몸바사의 접근 수로를 항해하는 것은 지정학적 구조로 인해 어려움이 있다.몸바사 항구로 출입항하는 선박은 두 개의 큰 만곡부를 지나야 하며,침로를 세번이나 바꿔야 한다. 또한, 리코니(Likoni) 수로에서 운영되는 페리들은 하루 평균 196회 항로를 횡단하여 운항하고 있기 때문에 항로를 따라 통항하는 선박에게는 잠재적인 항행위험이 되고 있다. 폭 500m의 협소한 리코니 수로와 수로 입구의 얕은 산호초 등이 페리의 항행위험을 야기한다. 이 논문의 목적은 선박교통 위험관리 기술을 이용하여, 몸바사 접근수로의 교통량을 조사하고이 수로의 위험성을 평가하여 문제점을 식별하고, 그에 대한개선안을 제안하는 것이다. 대상 연구 영역은 1번부표에서 10번 부표까지 해당하는 항로이다. 선박 통행량 및 선박교통 흐름 등의 해상 교통 특성을 결정하기 위하여, 해상 교통량 조사를 실시한 후, 세 가지 해상교통 위험평가 모델 (환경 스트레스 모델, PARK 모델 및 IWRAP 모델)을 이용하여 몸바사 접근 수로에 대한 위험평가를 실시하였으며, 그 이후 위험 경감 대책을 제안하였다. ES 모델, PARK 모델 및 IWRAP 모델에 의한 정량적 위험 평가 결과,페리가 운행하는 교차 지역에서 충돌의 위험이 매우 높았으며, 몸바사와 울산 수로의 총 면적은 동일하나,몸바사의좌초 확률은 울산의 거의 두 배였다. 위험평가 결과 선박의 충돌위험과 좌초위험을 줄이기 위하여 해상교통 안전을 향상시키는 교통 관리 조치 / 정책을 찾아낼 필요성을 보여주었으며, 페리의 교통 통제, LTS (Local Traffic Service) 설정, 페리의 횡단으로 인한 VTS report line 설정 및 항로표지(AtoN)의 적절한 배치가 대책으로 제안되었다. - 지역 교통량의 관제는 리코니 채널의 충돌 위험을 줄이는 데 효과적이다; - 지역 교통 서비스(LTS)는 몸바사 VTS의 작업 부하를 줄여 해상 교통 안전을 개선할 것이다; - Reporting line은 페리의통항을 멈추도록 지시하는 기준점을 제공하므로, 해상 교통 효율 및 안전성을 높일 것이다; - 측방표지의 재구성은 선박 좌초의 위험을 피할 수 있도록 상대 위치와 항법 정확도를 높일 것이다. 위의 관찰 및 분석 결과를 통하여, 본 논문은 제안된 대책을 몸바사 접근 수로에 적용하여 해상 교통 안전을 개선할 것을 권고한다. | - |
dc.description.tableofcontents | Table of Contents i List of Figures iii List of Tables v Acknowledgement vii Abstract viii 요약문 x Chapter 1 Introduction 1 1.1 Scope of Research 1 1.2 Literature review 2 1.3 Research Review and Flow-chart 3 Chapter 2 Marine Environment, Traffic and Traffic Management in Mombasa Approach Channel 5 2.1 Introduction to Mombasa Approach Channel 5 2.2 Investigation of Mombasa channel dimensions by PIANC rules 5 2.2.1 Depth, Width and bend radius of Mombasa Approach Channel. 5 2.3 Marine Traffic in the research area 14 2.3.1 Ocean going vessels/Transit Traffic 14 2.3.2 Local Traffic 16 2.4 Marine Traffic management 18 2.4.1 Examination of Vessel Traffic Service (VTS) 19 2.4.2 Mombasa Vessel Traffic Service 20 2.4.3 Ferry traffic Management at Likoni channel 21 2.5 Results and discussion 21 Chapter 3 Marine Traffic Risk Assessment in Mombasa Approach Chanel 23 3.1 General Overview 23 3.2 The Environmental Stress Model (ES) 24 3.3 The Potential Assessment of Risk Model (PARK) 27 3.4 IWRAP Mk2 Model 33 3.5 Results and Discussion 37 Chapter 4 A Study of Effective Vessel Traffic Risk Mitigation measures 39 4.1 Traffic Control of Likoni Ferries 39 4.2 Local Traffic Service (LTS) 41 4.2.1 Validation of Local Traffic Service by expert survey. 43 4.3 VTS reporting line 44 4.4 Layout of AtoN 47 4.4.1 Validation of Layout of AtoN by expert survey. 53 Chapter 5 Conclusion 54 REFERENCES 57 Annex 60 | - |
dc.format.extent | 78 | - |
dc.language | eng | - |
dc.publisher | 한국해양대학교 대학원 | - |
dc.title | A Study of Vessel Traffic Risk Management in Mombasa Approach Channel | - |
dc.type | Dissertation | - |
dc.date.awarded | 2017-02 | - |
dc.contributor.alternativeName | 온양고섐오토이 | - |
dc.contributor.department | 대학원 해양경찰학과 | - |
dc.contributor.affiliation | 한국해양대학교 대학원 | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.subject.keyword | Mombasa approach channel, Local ferries, risk assessment, countermeasures, vessel traffic risk management | - |
dc.type.local | Text | - |
dc.title.translated | 몸바사 접근수로의 선박교통 위험관리에 관한 연구 | - |
dc.contributor.specialty | 해양안전환경 | - |
dc.identifier.holdings | 000000001979▲000000006780▲000002329880▲ | - |
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