한국해양대학교

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항만배후단지 물류센터 서비스 품질에 대한 화주 인식에 관한 연구

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dc.contributor.advisor 김율성 -
dc.contributor.author 권정대 -
dc.date.accessioned 2019-12-16T02:42:09Z -
dc.date.available 2019-12-16T02:42:09Z -
dc.date.issued 2017 -
dc.identifier.uri http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/11373 -
dc.identifier.uri http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002330801 -
dc.description.abstract In a situation where there is excessive competition among logistics centers due to the low price of logistics centers for attracting freight volume, the conditions provided by the logistics centers are similar. Therefore, in order to determine the logistics center, we want to find out what kind of differentiated service the shippers want and what level of service they want in addition to the low price. There are currently no studies on the service quality of logistics centers. In the components of the service quality of the logistics center were extracted by applying it to the logistics center based on the existing service quality theory. Factor analysis revealed five dimensions of service quality: tangibility, reliability, empathy, assurance, and know-how. It was found that service quality made statistically significant influence on customer satisfaction from the investigation of the causal effect relationship. In addition, 'Know-How' among these factors has more influence on customer satisfaction, so it is important to accumulate differentiated 'Know-How' only in logistics centers. -
dc.description.tableofcontents 제 1 장 서 론 1.1 연구의 배경 및 목적 1.2 연구의 방법 및 구성 제 2 장 이론적 배경 2.1 서비스 품질 2.1.1 서비스 품질의 개념 2.1.2 서비스 품질의 측정 2.2 물류센터 서비스 품질 2.2.1 물류센터 서비스 품질의 개념 2.2.2 물류센터 서비스 품질의 측정 2.3 물류센터 서비스 품질과 고객만족, 구전의도, 재이용의도의 관계 2.3.1 고객만족 2.3.2 구전의도 2.3.3 재이용의도 2.3.4 서비스 품질과 고객만족의 관계 2.3.5 고객만족과 구전의도, 재이용의도의 관계 제 3 장 연구모형과 가설설정 3.1 연구모형의 설계 3.2 연구 가설의 설정 3.3 변수의 조작적 정의 3.3.1 물류센터 서비스 품질 3.3.2 고객만족, 구전의도, 재이용의도 제 4 장 실증분석 4.1 자료수집 및 분석방법 4.2 설문지 구성 4.3 표본의 통계학적 특성 4.4 측정변수의 타당성 및 신뢰성 분석 4.4.1 타당성 검증 4.4.2 신뢰성 검증 4.4.3 상관관계 분석 4.5 연구가설 검정 4.5.1 가설검정 4.5.2 추가 회귀분석 제 5 장 결론 5.1 연구결과의 요약 및 시사점 5.1 연구의 한계점 -
dc.format.extent 53 -
dc.language kor -
dc.publisher 한국해양대학교 해양금융물류대학원 -
dc.title 항만배후단지 물류센터 서비스 품질에 대한 화주 인식에 관한 연구 -
dc.type Dissertation -
dc.date.awarded 2017-02 -
dc.contributor.department 해양금융·물류대학원 항만물류학과 -
dc.description.degree Master -
dc.subject.keyword Distribution Center, Service Quality, Customer Satisfaction -
dc.type.local Text -
dc.title.translated A study on perception of shippers about the service quality of Distribution Center in Port Hinterland -
dc.identifier.holdings 000000001979▲000000006780▲000002330801▲ -
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항만물류학과 > Thesis
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