컨테이너 터미널간 환적화물 운송을 위한 차량 스케쥴링 모형
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 신재영 | - |
dc.contributor.author | 박형준 | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-16T02:44:39Z | - |
dc.date.available | 2019-12-16T02:44:39Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/11471 | - |
dc.identifier.uri | http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002379710 | - |
dc.description.abstract | ITT refers to the transshipment of cargo between container terminals in the port. In Busan New Port, the volume of transshipment cargo has increased significantly, accounting for 60%. Recently, Korean government is aware of the importance of ITT and it is preparing for ITT implementation. Therefore, this paper presents the current status and implementation problems of domestic ITT and suggests a model that can reduce the congestion of vehicles waiting time among the transshipment between container terminals. By comparison of the vehicle booking system which works for only one terminal, the model of this paper coniders multiple inbound and outbound terminals. The experimental data set was created by the field data and the model was verified by comparing the existing field results and the model results. | - |
dc.description.tableofcontents | 1. 서 론 1 1.1 연구의 배경 및 목적 1 1.2 관련문헌 연구 3 1.2.1 ITT 시스템 관련 연구 4 1.2.2 수리 모형 관련 연구 4 1.2.3 반출입 예약제 관련 연구 5 1.3 연구 방법 5 2. ITT 시스템 및 작업체계 7 2.1 ITT 시스템 7 2.1.1 환적 7 2.1.2 자부두 환적과 타부두 환적 8 2.2 ITT 작업 체계 9 2.2.1 타부두 환적 프로세스 9 2.2.2 ITT 셔틀 Pooling 시스템 11 2.3 현행 ITT의 문제점 13 2.3.1 시설 문제 13 2.3.2 비용 문제 14 2.3.3 책임 문제 14 2.3.4 시스템 문제 14 2.3.5 운영상 문제 15 2.4 타임테이블 할당을 통한 문제 해결 방안 16 3. ITT 타임테이블 할당 문제 및 모형화 18 3.1 문제 설정 및 가정 18 3.2 모형의 수립 20 3.2.1 두 터미널에 대한 환적화물 반출반입 모형 20 3.2.2 다수 터미널에 대한 환적화물 반출반입 모형 23 4. ITT 타임테이블 할당 모형의 적용 및 분석 27 4.1 적용 데이터 산정 27 4.2 타임테이블 할당 및 분석 32 5. 결론 39 참고문헌 40 | - |
dc.format.extent | v, 41 p. | - |
dc.language | kor | - |
dc.publisher | 한국해양대학교 대학원 | - |
dc.rights | 한국해양대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다. | - |
dc.title | 컨테이너 터미널간 환적화물 운송을 위한 차량 스케쥴링 모형 | - |
dc.type | Dissertation | - |
dc.date.awarded | 2017-08 | - |
dc.contributor.alternativeName | Park, Hyoung Jun | - |
dc.contributor.department | 대학원 물류시스템학과 | - |
dc.contributor.affiliation | 한국해양대학교 대학원 물류시스템학과 | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.subject.keyword | transshipment, Bunsan New Port, waiting, congestion | - |
dc.title.translated | Vehicle Scheduling Model for Transshipment Container Cargo between Container Terminals | - |
dc.contributor.specialty | 물류정보 | - |
dc.identifier.holdings | 000000001979▲000000007040▲000002379710▲ | - |
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.