부산 신항 컨테이너터미널 통합운영에 대한 효과측정 시뮬레이션 모형
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 신재영 | - |
dc.contributor.author | 이장군 | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T11:44:31Z | - |
dc.date.available | 2020-07-20T11:44:31Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/12269 | - |
dc.identifier.uri | http://kmou.dcollection.net/common/orgView/200000216812 | - |
dc.description.abstract | Busan New Port is being operated inefficiently by a number of container terminal operators, which are dispersed in small groups. In particular, the small terminal at Busan New Port is causing the dispersion of quantity, the increase of ITT cargo and the occurrence of a ship waiting at sea as the ship’s Alliance became larger in 2016. As a result, studies such as integrated operations for the larger container terminals are being conducted. Therefore, in this study, we intend to set up a type of integrated operation for terminals at the Busan New Port and measure the practical effects through simulation to present an ideal direction for integrated operation. | - |
dc.description.tableofcontents | List of Tables ⅲ List of Figures ⅳ Abstract ⅴ 1. 서 론 1.1 연구 배경 1 1.2 연구 목적 및 내용 2 2. 선행연구 2.1 컨테이너터미널 통합 관련 연구 4 2.2 컨테이너터미널 선석, 장치장 운영 관련 연구 5 3. 통합운영 대상 컨테이너터미널 분석 3.1 컨테이너터미널 프로세스 7 3.2 대상 컨테이너터미널 설비 현황 8 3.3 대상 컨테이너터미널 운영계획 분석 9 3.3.1 선석배정계획 10 3.3.2 Q/C 할당 계획 11 3.3.3 장치장 배정계획 11 3.4 대상 컨테이너터미널 작업 분포 분석 12 3.4.1 선박 도착 분포 분석 12 3.4.2 장치장 작업 분포 분석 14 3.4.3 장비(Q/C, Y/T, T/C) 작업 분포 분석 16 3.4.4 ITT 화물량 분포 분석 18 4. 통합운영 모델 4.1 통합운영 유형 19 4.2 통합운영 시뮬레이션 모델 입출력 변수 21 4.3 통합운영 시뮬레이션 모델 23 5. 통합운영 시뮬레이션 모델 분석 5.1 모델 검증 25 5.2 선석배정계획 수정 26 5.2.1 선박의 대기가 발생하는 유형(예시) 26 5.2.2 선석배정계획 수정방안(선석통합 측면) 27 5.2.3 선석배정계획 수정방안(선석, Q/C 통합 측면) 29 5.3 통합운영 시나리오 적용 및 분석 30 5.3.1 적용 데이터 산정 30 5.3.2 통합 전 유형 시나리오 결과 32 5.3.3 선석통합유형 시나리오 결과 33 5.3.4 선석 및 Q/C 통합 유형 시나리오 결과 35 5.3.5 선석, Q/C 및 Y/T 통합 유형 시나리오 결과 38 5.3.6 선석, Q/C, Y/T 및 장치장 통합 유형 시나리오 결과 40 5.4 분석결과 42 6. 결론 44 참고문헌 46 | - |
dc.format.extent | 47 | - |
dc.language | kor | - |
dc.publisher | 한국해양대학교 대학원 | - |
dc.rights | 한국해양대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다. | - |
dc.title | 부산 신항 컨테이너터미널 통합운영에 대한 효과측정 시뮬레이션 모형 | - |
dc.type | Dissertation | - |
dc.date.awarded | 2019-08 | - |
dc.contributor.department | 대학원 KMI학연협동과정 | - |
dc.contributor.affiliation | 한국해양대학교 대학원 | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.identifier.bibliographicCitation | 이장군. (2019). 부산 신항 컨테이너터미널 통합운영에 대한 효과측정 시뮬레이션 모형. , (), -. | - |
dc.title.translated | Simulation Model for Analyzing the Effect of Operational Integration of Container Terminals in Busan New Port | - |
dc.contributor.specialty | 해양산업융복합전공 | - |
dc.identifier.holdings | 000000001979▲200000001277▲200000216812▲ | - |
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.