6-펄스 정류기를 위한 새로운 고조파전류 저감 방식에 관한 연구
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.author | 안재홍 | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-22T02:14:36Z | - |
dc.date.available | 2017-02-22T02:14:36Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.date.submitted | 2014-11-12 | - |
dc.identifier.uri | http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002174149 | ko_KR |
dc.identifier.uri | http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/8099 | - |
dc.description.abstract | his paper presents a new current distortion suppression method for six-pulse bridge rectifiers, whereby high quality waveforms at both ends of the rectifier are possible. The methodology involves accurate shaping of the dc current by using two forced commutated switches. It is demonstrated by digital simulation that this action on the dc side is reflected back on the ac side, and as a result, perfect sinusoidal input currents are achieved. In addition, ripple-free voltages and currents are obtained on the dc side by using electrolytic capacitors and smoothing reactors. | - |
dc.description.tableofcontents | 1. 서 론 1.1 연구배경 및 동향 1.2 연구 목적과 구성 2. 이론적 배경 2.1 고조파 2.1.1 배경 2.1.2 해상용 전기장치의 사용 2.1.3 주 추진 드라이브 2.2 고조파 발생 2.2.1 고조파의 생성 2.2.2 고조파 전류의 특성 2.2.3 임피던스의 고조파 전류 영향 2.2.4 전압 왜곡 계산 2.2.5 고조파 요소 2.2.6 라인 노칭 2.2.7 중 고조파 2.2.8 저조파 3. 고조파 완화 및 저감 대책 3.1 3상 3선 배선시스템 3.1.1 위상이동 3.1.2 능동 필터 3.2 3상 4선 배선시스템 3.2.1 ZERO SEQUENCE 변압기 3.2.2 능동필터 3.3 3상 교류 및 직류 구동장치용 표준 리액터 3.3.1 교류 라인 리액터 3.3.2 직류 버스 리액터 3.3.3 교류 라인 리액터 & 직류 버스 리액터 3.4 3상 교류 및 직류 구동장치용 특수 리액터 3.4.1 광폭필터 3.4.2 이중리액터 3.5 수동 L-C 필터 3.6 위상이동 변압기 3.7 전자필터 3.7.1 능동필터 3.7.2 능동-수동 필터 4. 본 논문에서 제안하는 고조파 저감방식 4.1 파형정형 원리 4.2 전류기준치 산정 5. 컴퓨터 시뮬레이션 6. 결론 참고문헌 | - |
dc.language | kor | - |
dc.publisher | 한국해양 대학교 대학원 | - |
dc.title | 6-펄스 정류기를 위한 새로운 고조파전류 저감 방식에 관한 연구 | - |
dc.title.alternative | A study on The New Current Distortion Suppression Method for Six-Pulse Bridge Rectifiers | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.date.awarded | 2014-08 | - |
dc.contributor.alternativeName | Ahn Jae Hong | - |
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