ATC 작업 효율화를 위한 자동화 컨테이너 터미널의 장치장 할당 모형
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.author | 李祥熏 | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-22T02:17:30Z | - |
dc.date.available | 2017-02-22T02:17:30Z | - |
dc.date.issued | 2002 | - |
dc.date.submitted | 2005-10-19 | - |
dc.identifier.uri | http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002173728 | ko_KR |
dc.identifier.uri | http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/8153 | - |
dc.description.abstract | According to increasing the marine transportation business and over sizing transportation system, the necessity of automated container terminal system is required recently. In automated container terminal, especially the design of overall effective operating system which includes the allocation problems of yard space and yard equipment is one of important facts. In this thesis, we deal with an allocation model of vertical type container yard for minimizing the total automated transfer crane's (ATC) work time and the equivalence of ATC works load in each block on automated container terminal. Firstly, a layout of automated container terminal yard is shown and compared with that of conventional container terminal. The characteristic of equipment which is operated in the terminal and basic assumption are given. Next, an allocation model which concerns with minimizing the total work time and the equivalence of works load is proposed for the high effectiveness of ATC work in automated container terminal. Also, a weight values on critical function are suggested to adjust the critical values by evaluating the obtained allocation plan. To find the solution of allocation model in given terminal yard situation, a genetic algorithm (GA) is applied, where the real information of container terminal is used. In simulation, the weight values are designed by planner as ones experience, and its result presents the effectiveness of selecting the weight value. Thus, the proposed allocation model and its solution method by GA can be useful to help the planning the allocation plan in automated container terminal. | - |
dc.description.tableofcontents | 목차 제1장 서론 = 1 1.1 연구의 배경 및 목적 = 1 1.2 이전 연구 = 3 1.3 연구의 내용 및 범위 = 5 제2장 컨테이너 터미널의 업무 및 자동화 컨테이너 터미널 = 6 2.1 컨테이너 터미널의 업무 = 6 2.1.1 컨테이너 터미널 개요 = 6 2.1.2 선석운영 및 배정계획 = 7 2.1.3 장치장 운영계획 = 8 2.1.4 양하·적하 계획 = 12 2.2 자동화 컨테이너 터미널의 도입 배경 = 15 2.3 자동화 컨테이너 터미널 = 17 2.3.1 자동화 컨테이너 터미널의 개요 = 17 2.3.2 자동화 컨테이너 터미널의 장치장 시스템 = 20 2.4 자동화 야드 장비의 특징 = 22 2.4.1 AGV = 22 2.4.2 ATC = 23 2.4.3 Y/T = 24 제3장 장치장 내의 컨테이너 할당 모형 = 27 3.1 기본 사항 = 27 3.2 장치장 할당 모형 = 28 3.2.1 수출 장치장 할당 모형 = 34 3.2.2 수입 장치장 할당 모형 = 36 제4장 GA에 의한 해법 = 38 4.1 GA의 특징 및 구조 = 38 4.2 GA에 의한 ?晩? 유도 절차 = 40 제5장 시뮬레이션 및 고찰 = 47 5.1 작업 정보 및 장비의 파라미터 = 48 5.1.1 작업 정보 = 48 5.1.2 장비의 파라미터 = 49 5.2 시뮬레이션 결과 및 고찰 = 49 5.2.1 시뮬레이션 결과 = 49 5.2.2 시뮬레이션 고찰 = 51 제6장 결론 = 52 참고문헌 = 53 기호설명 = 55 | - |
dc.publisher | 한국해양대학교 | - |
dc.title | ATC 작업 효율화를 위한 자동화 컨테이너 터미널의 장치장 할당 모형 | - |
dc.title.alternative | Allocation Model of Container Yard for Effectiveness of ATC Working in Automated Container Terminal | - |
dc.type | Thesis | - |
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