KAUV-1의 기구부 설계 및 동역학 해석
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.author | 엄태웅 | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-22T02:22:52Z | - |
dc.date.available | 2017-02-22T02:22:52Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.date.submitted | 2012-04-25 | - |
dc.identifier.uri | http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002174309 | ko_KR |
dc.identifier.uri | http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/8306 | - |
dc.description.abstract | This paper present for the development of the KAUV-1. The hull of the KAUV-1, based on the miniaturization and modularization were produced. Part of the nose and tail of KAUV-1 in order to reduce the resistance of the fluid equations using Myring-profile was designed. The most important feature of the KAUV-1 by conventional rudder control the AUV orientation, compared to the way that the transition KAUV-1, center of gravity to adjust the actuator and the variable underwater propulsion is characterized by controlling the direction of the transition. CFD analysis was to verify the efficiency of propulsion through the water. Dynamics through the KAUV-1 recognize the characteristics of the simulated exercise. | - |
dc.description.tableofcontents | 제1장 서론 8 1.1 연구배경 8 1.2 연구목적 및 범위 9 제 2 장 KAUV-1의 설계 10 2.1 KAUV-1의 개념 설계 시 고려사항 10 2.2 KAUV-1의 선체 제원 11 2.3 KAUV-1의 내부 형상 및 배치 13 2.4 KAUV-1의 선체 설계 14 2.4.1 선수부 설계 14 2.4.2 중앙부 설계 15 2.4.3 선미부 설계 25 2.4.4 수중 추진체 설계 27 제 3 장 KAUV-1의 수중 추진체 CFD 해석 34 3.1 추진체의 해석 및 계산격자 34 3.2 해석조건 및 경계조건 35 3.3 CFD 해석결과 및 고찰 35 제 4 장 KAUV-1의 동역학 39 4.1 KAUV-1의 기구학 39 4.2 KAUV-1의 운동 방정식 41 4.2.1 오일러 각도 41 4.2.2 선형 속도 변환 42 4.2.3 각 속도 변환 42 4.3 KAUV-1의 동역학 44 제 5 장 결론 47 참고문헌 48 | - |
dc.language | kor | - |
dc.publisher | 한국해양대학교 대학원 | - |
dc.title | KAUV-1의 기구부 설계 및 동역학 해석 | - |
dc.title.alternative | A Mechanism Design and Dynamics Analysis of KAUV-1 | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.date.awarded | 2012-02 | - |
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