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KAUV-1의 기구부 설계 및 동역학 해석

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dc.contributor.author 엄태웅 -
dc.date.accessioned 2017-02-22T02:22:52Z -
dc.date.available 2017-02-22T02:22:52Z -
dc.date.issued 2012 -
dc.date.submitted 2012-04-25 -
dc.identifier.uri http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002174309 ko_KR
dc.identifier.uri http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/8306 -
dc.description.abstract This paper present for the development of the KAUV-1. The hull of the KAUV-1, based on the miniaturization and modularization were produced. Part of the nose and tail of KAUV-1 in order to reduce the resistance of the fluid equations using Myring-profile was designed. The most important feature of the KAUV-1 by conventional rudder control the AUV orientation, compared to the way that the transition KAUV-1, center of gravity to adjust the actuator and the variable underwater propulsion is characterized by controlling the direction of the transition. CFD analysis was to verify the efficiency of propulsion through the water. Dynamics through the KAUV-1 recognize the characteristics of the simulated exercise. -
dc.description.tableofcontents 제1장 서론 8 1.1 연구배경 8 1.2 연구목적 및 범위 9 제 2 장 KAUV-1의 설계 10 2.1 KAUV-1의 개념 설계 시 고려사항 10 2.2 KAUV-1의 선체 제원 11 2.3 KAUV-1의 내부 형상 및 배치 13 2.4 KAUV-1의 선체 설계 14 2.4.1 선수부 설계 14 2.4.2 중앙부 설계 15 2.4.3 선미부 설계 25 2.4.4 수중 추진체 설계 27 제 3 장 KAUV-1의 수중 추진체 CFD 해석 34 3.1 추진체의 해석 및 계산격자 34 3.2 해석조건 및 경계조건 35 3.3 CFD 해석결과 및 고찰 35 제 4 장 KAUV-1의 동역학 39 4.1 KAUV-1의 기구학 39 4.2 KAUV-1의 운동 방정식 41 4.2.1 오일러 각도 41 4.2.2 선형 속도 변환 42 4.2.3 각 속도 변환 42 4.3 KAUV-1의 동역학 44 제 5 장 결론 47 참고문헌 48 -
dc.language kor -
dc.publisher 한국해양대학교 대학원 -
dc.title KAUV-1의 기구부 설계 및 동역학 해석 -
dc.title.alternative A Mechanism Design and Dynamics Analysis of KAUV-1 -
dc.type Thesis -
dc.date.awarded 2012-02 -
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기계공학과 > Thesis
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