Meta-Analysis를 이용한 Service Quality 비교분석
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.author | 김율성 | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-22T02:24:03Z | - |
dc.date.available | 2017-02-22T02:24:03Z | - |
dc.date.issued | 2002 | - |
dc.date.submitted | 2005-10-19 | - |
dc.identifier.uri | http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002173755 | ko_KR |
dc.identifier.uri | http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/8339 | - |
dc.description.abstract | This study investigated the conceptualization and measurement of service quality and the relationships among service quality, consumer satisfaction, and repurchasing intentions, because previous literature disagreed in estimation method, measuring scale, and overall model for service quality. The resulting model then was tested using meta-analysis. The Meta-analysis enabled the empirical investigation of a model involving several constructs that had never been examined simultaneously within an individual study. We dealt with second issues in the area of perceived service quality. First, the SERVQUAL scales were compared with the SERVPERF scales by t-test. Second, the SERVQUAL model was compared with the SERVPERF model by meta-analytic correlation coefficient values using a LISREL model. Finally, managerial implications and future research directions were discussed. | - |
dc.description.tableofcontents | 목차 제 1 장 서론 = 1 제 1 절 연구의 배경과 목적 = 1 1. 연구의 배경 및 문제제기 = 1 2. 연구의 목적 = 2 제 2 절 연구의 방법 및 구성 = 3 제 2 장 문헌 연구 = 5 제 1 절 서비스품질(Service Quality)과 관련한 문헌 연구 = 5 1. 서비스품질의 개념 및 척도에 대한 연구 = 5 2. 서비스품질의 종속변수와 선행변수에 대한 연구 = 10 제 2 절 메타분석(Meta-Analysis)과 관련한 문헌연구 = 13 1. 메타분석(Meta-Analysis)의 개요 = 13 2. 메타?劇?의 전체적인 진행과정 = 16 3. 메타분석에서 자료의 분석 = 17 제 3 장 연구가설 및 조사방법 = 19 제 1 절 연구 모형 및 가설의 설정 = 19 1. 연구모형의 제시 = 19 2. 연구가설의 설정 = 20 제 2 절 연구의 조사방법 = 22 1. 연구의 대상 범위 및 자료수집방법 = 22 2. 분석과정 및 방법 = 23 제 4 장 실증분석 = 24 제 1 절 서비스품질 구성차원의 비교분석 = 24 1. 서비스품질 측정방법별 각 차원의 평균비교 = 24 제 2 절 메타분석을 통한 모형검증 = 25 1. Meta-Analytic 계수 변환과정 = 26 2. 동질성 검정(Homogeneity tests) = 29 3. 인과관계모형추정(Causal Model Estimation) = 31 제 5 장 결론 = 38 제 1 절 연구의 요약 및 시사점 = 38 제 2 절 연구의 한계점 및 제언 = 39 | - |
dc.publisher | 한국해양대학교 | - |
dc.title | Meta-Analysis를 이용한 Service Quality 비교분석 | - |
dc.title.alternative | Estimating Service Quality in a Meta-Analysis | - |
dc.type | Thesis | - |
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