POS data를 활용한 구매 반응(Demand Response Function)에 관한 연구
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | 성익제 | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-22T02:26:10Z | - |
dc.date.available | 2017-02-22T02:26:10Z | - |
dc.date.issued | 2004 | - |
dc.date.submitted | 2006-05-29 | - |
dc.identifier.uri | http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002174388 | ko_KR |
dc.identifier.uri | http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/8402 | - |
dc.description.abstract | We knew many approaches to maximize the sales in the prior books and research. But realistic research to analyze retail market systematically is rare. Because of difficulty of obtaining sales data and figure the elements realistic. So this research aims to identify different factors in the Grocery retail market that influences manufacturer. Grocery POS data was collected and then we developed an effect assessment model to analyze demand response in the different channels. Further more, we propose the demand response function and alternative management method for different goods including the revealed factors to improve efficiency in real retail market. | - |
dc.description.tableofcontents | 제 1 장 서론 1 1.1 연구의 배경 2 1.2 연구의 목표 5 1.3 연구의 구성 9 1.4 연구의 흐름도 10 제 2 장 선행 연구 고찰 11 2.1 기존 문헌 고찰 11 2.2 선행 연구 고찰 11 2.3 소매업의 구조 및 현황 16 제 3 장 본론 23 3.1 데이터 23 3.2 연구 모델 정립 25 3.3 분석 결과 31 제 4 장 결론 36 4.1 결론 36 4.2 연구의 한계와 향후 방향 39 참고문헌 41 | - |
dc.language | kor | - |
dc.publisher | 한국해양대학교 대학원 | - |
dc.title | POS data를 활용한 구매 반응(Demand Response Function)에 관한 연구 | - |
dc.title.alternative | The Research for Demand Response Function based on POS data | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.date.awarded | 2004-08 | - |
dc.contributor.alternativeName | IK. JE. SUNG | - |
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.