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구배로에서의 最適 運轉法에 관한 計算的 考察

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dc.contributor.author 趙賢哲著 -
dc.date.accessioned 2017-02-22T05:51:49Z -
dc.date.available 2017-02-22T05:51:49Z -
dc.date.issued 2003 -
dc.date.submitted 56797-10-27 -
dc.identifier.uri http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002173800 ko_KR
dc.identifier.uri http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/8709 -
dc.description.abstract An automobile industry was rapidly grown up in the past century. The development brought many serious problems due to the increasing number of cars. Particularly, the exhaust emissions take many serious causes of global pollution and global warming. The reduction of the gases on required urgently, but it has a limitation by in-cylinder or post-processing technologies. The only way to reduce is to reduce the amount the fossil fuel used. In order to reduce the emissions the mechanical development is very important in the automobile industry, but driving test is also emphasized at the same time. The drivers have their own driving habits because a systematic driving mode is not developed yet. Some drivers have a rapid accelerating habit, and some others have a slow accelerating habit. Those driving modes will take much fuel consumption. In this thesis, the calculation code is developed to find optimum driving mode in a slope road , and the fuel consumption rates from 7 different driving modes are compared. The result shows that the best driving mode has an 18.2% fuel reduction effect compared with the worst mode. -
dc.description.tableofcontents 목차 ABSTRACT I. 序論 1.1 연구배경 = 1 1.2 연구목적 = 3 II. 車輛의 燃比와 燃比에 미치는 影響 2.1 휘발유 승용차의 차속별 대기 오염 물질 배출량 및 연비 = 5 2.2 차량 운전자가 느끼는 실제 연비 = 7 2.2.1. 승용차 연비 간이 실측 시험 조사 = 7 2.2.2. 고속화 도로의 소비자 연비 = 8 2.3 차량 연비에 영향을 미치는 요소 = 9 2.3.1. 가속페달 사용이 연비에 미치는 영향 = 9 2.3.2. 급 가·감속이 연비에 미치는 영향 = 10 2.3.3. 기어 변속 및 평균 부하량에 의한 영향 = 12 2.3.4. 타이어 공기압에 의한 영향 = 12 2.3.5. 주행 속도에 의한 영향 = 13 2.3.6. 차량 중량에 의한 영향 = 13 2.3.7. 소모 ?〕恪? 이용이 연비에 미치는 영향 = 13 III. 實驗 裝置 및 條件 3.1 실험 장치 = 15 3.2 實驗裝置제원 및 Simulation 조건 = 17 3.3 부하 변동에 따른 배기 가스와 연료 소모율의 영향 = 22 IV. 數學的 모델 및 解析 알고리즘 4.1 차량 주행 저항과 엔진 토크와 RPM의 관계 = 28 4.2 연료 공급의 제어 특성 = 31 4.3 해석 알고리즘 = 34 4.4 적용모드의 종류 = 38 V. 結果 및 分析 5.1 계산 결과 = 40 5.1.1 주행 모드 -1 = 40 5.1.2 주행 모드 -2 = 45 5.1.3 주행 모드 -3 = 48 5.1.4 주행 모드 -4 = 52 5.1.5 주행 모드 -5 = 55 5.1.6 주행 모드 -6 = 59 5.1.7 주행 모드 -7 = 62 5.2 고찰 = 67 VI. 구배로에서의 최적 운전법 = 75 VII. 結論 = 81 參考文獻 = 83 -
dc.publisher 한국해양대학교 -
dc.title 구배로에서의 最適 運轉法에 관한 計算的 考察 -
dc.type Thesis -
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기계공학과 > Thesis
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