국제운송물류기업의 글로벌 전략에 관한 연구
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | 林欣皚 | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-22T05:53:14Z | - |
dc.date.available | 2017-02-22T05:53:14Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.date.submitted | 56987-11-06 | - |
dc.identifier.uri | http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002174681 | ko_KR |
dc.identifier.uri | http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/8747 | - |
dc.description.abstract | After enduring a severe depression of world economy started in the end of 2008, the impact of the global financial crisis was also felt in the container shipping market. The buoyant growth of the previous twenty years ended abruptly in 2008, and the industry, which ordered new capacity before the crisis faces over-capacity in its market for some years to come, with the inevitable impact on profitability. Shipping benefits from globalization more than almost any other sector. But this has also made it more vulnerable to the global economic crisis. As such, liner shipping companies as one of the International Transportation Company are also facing the approaching problem of a glut of shipping capacity from vessels ordered during the boom years. The demand of shipping begins through the trade activity between buyer and seller in the world. Therefore, the globalization of world trade made shipping companies can not ignore the foreign market. Based on this background of the relationship between world economy and shipping industry, the purpose of this study targeted on how liner shipping companies set up a strategy to face the challenge of world economy. This study aims at the global strategy of liner shipping company for changing international shipping environment. Firstly, in this study explained the concept and characteristic of global shipping market environment. Secondly, looks into a review of literature in global strategy and the reason why a international transportation company should provide their service globally. Thirdly, using the comparative analysis of global strategy of liner shipping companies in Korea, Japan, China, Europe, and Taiwan. In conclusion, the study seeks to contribute to the future global strategy of the liner shipping companies in Taiwan through case studies of major shipping companies of top 20 in shipping market. | - |
dc.description.tableofcontents | 제1장 서 론 1 제1절 연구의 배경과 목적 1 1. 연구의 배경 1 2. 연구의 목적 3 제2절 연구의 방법 및 범위 4 제2장 국제운송물류기업의 글로벌 환경현황 및 특성 5 제1절 글로벌 물류환경의 변화 5 1. 세계 해운․ | - |
dc.description.tableofcontents | 항만산업의 환경변화 5 2. 세계 컨테이너시장의 수요와 공급변화 8 제2절 국제운송물류기업의 글로벌화 특성 및 동인 14 1. 국제운송물류기업의 개념 및 특성 14 2. 국제운송물류기업의 글로벌화의 동인 17 제3장 이론적 고찰 24 제1절 글로벌 전략의 정의 및 특징 24 1. 글로벌 전략의 정의 24 2. 글로벌 전략의 특징 25 3. 기업의 일반적 글로벌 전략 방식 27 4. 국제운송물류기업의 글로벌 전략 방식 30 제2절 기업의 글로벌 전략에 대한 이론적 배경 32 1. 기업의 일반적 글로벌화에 관한 선행연구 32 2. 국제운송물류기업의 글로벌화에 관한 선행연구 44 제4장 국제운송물류기업의 글로벌 전략에 관한 사례연구 46 제1절 국제운송물류기업의 글로벌 전략 46 1. 한국 47 2. 일본 56 3. 중국 62 4. 유럽 67 제2절 대만 국제운송물류기업의 글로벌 전략 75 제3절 분석결과 및 시사점 85 1. 비교 분석 85 2. 시사점 92 제5장 결론 94 제1절 연구결과의 요약 및 시사점 94 제2절 연구의 한계점과 향후 연구과제 96 참고 문헌 97 <국내문헌> 97 <외국문헌> 99 <기타> 101 [부록] 국제운송물류기업의 글로벌전략 비교분석표 102 | - |
dc.language | kor | - |
dc.publisher | 한국해양대학교 | - |
dc.title | 국제운송물류기업의 글로벌 전략에 관한 연구 | - |
dc.title.alternative | A Study on Global Strategy of International Transportation Company | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.date.awarded | 2012-02 | - |
dc.contributor.alternativeName | Lin Shin Kai | - |
dc.contributor.alternativeName | 임흔애 | - |
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.