한국해양대학교

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두 개 이상의 선적항만을 고려한 부정기선 운항일정계획에 관한 연구

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dc.contributor.author 탁지영 -
dc.date.accessioned 2017-02-22T06:00:44Z -
dc.date.available 2017-02-22T06:00:44Z -
dc.date.issued 2004 -
dc.date.submitted 56823-11-10 -
dc.identifier.uri http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002174846 ko_KR
dc.identifier.uri http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/8949 -
dc.description.abstract Most of import and export cargoes are transported by sea. For instance, bulk cargoes like oil, grain, coal and iron mine are shipped by tramp vessels over 130,000DWT. They are usually carried by large quantities, and the operation costs of these vessels are very high. For this reason, one of the shipping company’s major issues is to find the best schedule for transportation. This thesis focuses on tramp shipping, especially on industrial carriers that have their own ships. Such major bulk cargoes as oil and grain usually have a concentrated production confined on a specific geographic location. So they are transported from a few ports near the production location to many demand sites scattered all over the globe. This thesis concerns this transportation practices and has developed a decision making model for finding optimal ship schedules where there are a few loading ports. The developed model is also an improvement over the existing model of Cho and Perakis which assumes only one loading port. By allowing it to have more than one loading ports, the model presented in this thesis reflects more instances of the real world tramp operation. Usual real world instances of the developed model can be solved to find the optimal ship schedules with commercial software for linear and integer programming. -
dc.description.tableofcontents 제 1 장 서론 1 제 1 절 연구필요성과 목적 1 제 2 절 연구내용 및 방법 2 제 2 장 부정기선 해운의 현황 4 제 1 절 부정기선 해운의 특징 4 1.1 개념과 특징 4 1.2 화물의 종류 6 1.3 해운비용 8 제 2 절 부정기선 해운의 현황 10 2.1 주요 살화물의 해상물동량 추이 10 2.2 주요화물의 흐름 11 제 3 장 이론적 배경 16 제 1 절 선형계획법 16 제 2 절 정수계획법 18 제 4 장 선행연구 20 제 1 절 부정기선 운항에 관한 선행연구 20 1.1 선행연구 20 1.2 Ronen 의 모형 21 1.3 Cho & Perakis 의 수정모형 23 제 5 장 모형개발 25 제 1 절 모형의 개요 25 1.1 모형의 가정 25 1.2 모형의 기호 26 제 2 절 부정기선 운항을 위한 혼합정수계획모형 26 2.1 목적함수 27 2.2 제약식 28 2.3 완성된 혼합정수계획모형 29 2.4 최적해의 해석 31 제 6 장 사례연구 32 제 1 절 후보일정 및 비용자료 32 제 2 절 한국해운의 최적 운항일정계획모형 34 제 3 절 한국해운의 최적 운항일정계획 36 제 7 장 결 론 38 제 1 절 연구 결과의 요약 38 제 2 절 연구의 한계 및 향후 연구방향 38 참고문헌 40 별첨 43 -
dc.language kor -
dc.publisher 한국해양대학교 대학원 -
dc.title 두 개 이상의 선적항만을 고려한 부정기선 운항일정계획에 관한 연구 -
dc.title.alternative A Study on Bulk-Cargo Ship Scheduling Model with Multi-Loading Ports -
dc.type Thesis -
dc.date.awarded 2004-08 -
dc.contributor.alternativeName Tak -
dc.contributor.alternativeName Ji-Young -
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해운경영학과 > Thesis
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