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부산신항 항만배후단지의 활성화 방안에 관한 연구

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dc.contributor.author 박현정 -
dc.date.accessioned 2017-02-22T06:09:17Z -
dc.date.available 2017-02-22T06:09:17Z -
dc.date.issued 2010 -
dc.identifier.uri http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002175023 ko_KR
dc.identifier.uri http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/9171 -
dc.description.abstract Recently, world major container terminals enhance competitiveness among other terminals and try to attract the transshipment cargo, by doing not only its own large development of facility and procurement of hinterland simultaneously, but also offer customers an special incentive. Through this effort, terminals attract container shipping lines and multinational corporations, and then, they make the port and the hinterland take on the greater role in the development of the national and region economic. Therefore, this paper present hinterland revitalization methods. Firstly, through SWOT analysis, this paper address Busan new port's strength, weakness, opportunity, and threat, By using the 4P(Product, Price, Place, Promotion) strategy, which is marketing analysis technique, present strategies for the activation of the new port's hinterland. -
dc.description.tableofcontents 목 차 제 1 장 서 론 1 1.1 연구의 배경 및 목적 1 1.2 연구의 구성 3 제 2 장 항만배후단지 개발의 이론적 배경 4 2.1 항만배후단지의 의의 4 2.2 항만배후단지 입주결정 요인 10 제 3 장 항만배후단지 개발 사례 16 3.1 로테르담항의 항만배후단지 16 3.2 싱가포르항의 항만배후단지 20 3.3 도쿄항의 항만배후단지 23 3.4 요코하마항의 항만배후단지 24 3.5 오사카항의 항만배후단지 27 3.6 고베항의 항만배후단지 28 제 4 장 부산신항 항만배후단지 개발 현황 31 4.1 부산신항 항만배후단지 개발 계획 31 4.2 부산신항 항만배후단지 기업유치 현황 34 제 5 장 부산신항 항만배후단지 전략 방안 38 5.1 부산신항 항만배후단지 활성화 전략 38 5.2 항만클러스터 구축 41 5.3 마케팅 전략 45 제 6 장 결론 55 참고문헌 57 -
dc.language kor -
dc.publisher 한국해양대학교 대학원 -
dc.title 부산신항 항만배후단지의 활성화 방안에 관한 연구 -
dc.type Thesis -
dc.date.awarded 2010-02 -
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항만물류학과 > Thesis
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