한국해양대학교

Detailed Information

Metadata Downloads

우리나라 TSR SERVICE OPERATORS의 서비스 마케팅 전략에 관한 연구

DC Field Value Language
dc.contributor.author 장동진 -
dc.date.accessioned 2017-02-22T06:45:46Z -
dc.date.available 2017-02-22T06:45:46Z -
dc.date.issued 2010 -
dc.date.submitted 56933-11-30 -
dc.identifier.uri http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002175540 ko_KR
dc.identifier.uri http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/9780 -
dc.description.abstract Nowadays, Trading volume in North East Asia area has grown up rapidly, additionally North trading especially Russia & Central Asia has been considerably increased. Even though TSR service is the leader for North Trading has considerable competitiveness for the connection between Far East Asia and Eurpoe, It is faced with difficulties due to change of Russia surrendings & development of competitor route(TCR, Deep-sea route). We need exact strategy and execution of service marketing for TSR service operator in Korea in order to maximize TSR advantage and keep the leader of North trading. This Research is supplying for basic grounding of active service marketing strategy foundation in the severe competitive market environment and suggesting needed theory and direction for effective marketing strategy of TSR service operator in Korea. This research's summary is as follows. First part is SWOT analysis of TSR service operator in Korea. This research analyzed difference of recognition between TSR service operator group who is service provider and their clients group who is cargo owner. There is a difference of recognition in almost parts of SWOT analysis. It is needed exact environment analysis of TSR service operator continuously. Second part is empirical analysis of service marketing strategy for the TSR service operators in Korea. This research analyzed difference of recognition between TSR service operator group and their clients group. There is a difference of recognition in almost parts of service marketing strategy. Under this results, TSR service operator in Korea is needed to found service marketing strategy and to excute. Considering above two things, TSR service operators‘ service marketing strategy is not quite satisfied yet. It is analyzed that TSR service operators should aggressively utilize effective service marketing strategy for the good results of management. -
dc.description.tableofcontents 제1장 서 론 1 제1절 연구배경과 목적 1 제2절 연구방법 및 구성 3 제2장 TSR Service Operator의 서비스 마케팅에 관한 이론적 배경 5 제1절 TSR Service Operator의 개념 5 1. TSR의 개념 5 2. TSR Operator의 개념 8 3. TSR Operator의 특징 및 역할 10 제2절 TSR서비스 Operator의 마케팅 14 1. 서비스 마케팅의 일반적 고찰 14 2. TSR Service Operator의 서비스 마케팅 24 제3장 우리나라 TSR Service Operator의 SWOT 분석 32 제1절 TSR서비스 물동량 처리현황 32 1. TSR서비스 화물 처리실적 32 2. 우리나라 TSR서비스 컨테이너화물 처리실적 34 제2절 우리나라 TSR Service Operator의 SWOT 분석 42 1. 강점 44 2. 약점 52 3. 기회 61 4. 위협 66 제3절 우리나라 TSR Service Operator의 보완사항에 대한 중요도 우선순위 분석 71 1 전체집단 우선순위 검정 71 2. 집단별 우선순위 검정 72 제4장 우리나라 TSR Service Operator의 서비스마케팅전략 74 제1절 TSR Service Operator의 서비스마케팅 전략수립 74 제2절 제품전략 77 1. 우리나라 TSR Service Operator의 제품전략에 대한 분석 78 2. 우리나라 TSR Service Operator의 제품전략 80 제3절 가격전략 84 1. 우리나라 TSR Service Operator의 가격전략에 대한 분석 84 2. 우리나라 TSR Servie Operator의 가격전략 86 제4절 유통전략 88 1. 우리나라 TSR Service Operator의 유통전략에 대한 분석 88 2. 우리나라 TSR Service Operator의 유통전략 90 제5절 촉진전략 91 1. 우리나라 TSR Service Operator의 촉진전략에 대한 분석 92 2. 우리나라 TSR Service Operator의 촉진전략 94 제5장 결론 98 제1절 연구결과의 요약 98 제2절 연구의 시사점 101 제3절 연구의 한계점과 향후 연구과제 102 참고 문헌 104 국내 문헌 104 외국 문헌 106 [부 록] 설문지 107 -
dc.language kor -
dc.publisher 한국해양대학교 대학원 -
dc.title 우리나라 TSR SERVICE OPERATORS의 서비스 마케팅 전략에 관한 연구 -
dc.title.alternative A Study on Service Marketing Strategy for TSR Service Operators in Korea -
dc.type Thesis -
dc.date.awarded 2010-08 -
dc.contributor.alternativeName Jang Dong-jin -
Appears in Collections:
해운경영학과 > Thesis
Files in This Item:
000002175540.pdf Download

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse