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항만물류업체간 전략적 제휴 요인에 관한 연구

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dc.contributor.author 延呈欽著 -
dc.date.accessioned 2017-02-22T07:19:02Z -
dc.date.available 2017-02-22T07:19:02Z -
dc.date.issued 2003 -
dc.date.submitted 56797-10-27 -
dc.identifier.uri http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002174074 ko_KR
dc.identifier.uri http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/10622 -
dc.description.abstract The changing of the environment, such as the globalization of economic activities, the development of information communication techniques, restriction mitigation and so forth, triggered competition between companies and subsequently extended a broaden market range to the world. Companies could no longer depend on activities taking place within their own countries. They needed partners with market experience and construction of an international network that would allow them to enter the global market. Specially, companies incorporate all management strategies into globalization by means of utilizing undertaking, M&A and strategic alliances. Along with the demand for company management strategies, the world's logistics companies have implemented M&A in order to build strategic alliances for logistic strategy purposes and worldwide network expansion as a result of these changes. In comparison to other foreign logistics companies, although our level of domestic logistics is considered to be at a substandard level, existing domestic logistics companies endeavor to become a 3PL or 4PL as they supply total or partial service. Therefore, the purpose of this study is to understand the factors under consideration, which will lead to an effective interaction with logistics companies for effective strategic alliances. Consequently, the result of this study will be utilized as research material in the event that workers of this logistic line will be in need of strategic alliances. -
dc.description.tableofcontents 목차 제1장 서론 1. 연구의 배경 및 목적 = 1 2. 연구의 방법 및 구성 = 3 제2장 이론적 배경 1. 해운·항만물류업계의 변화 = 4 1.1 컨테이너정기선사의 변화 = 5 1.2 항만운영회사의 변화 = 9 1.3 포워더 및 운송·물류업체의 변화 = 13 2. 전략적 제휴, 물류전문업체의 개요 = 15 2.1 전략적 제휴의 개요 = 15 2.2 물류전문업체의 개요 = 27 3. 항만물류업체의 전략적 제휴시 고려요인에 관한 연구 = 35 3.1 전략적 제휴시 고려요인에 관한 연구 = 35 3.2 물류전문업체와의 전략적 제휴시 고려요인에 관한 연구 = 36 3.3 각 전략적 제휴시 고려요인 연구의 비교분석 = 39 3.4 전략적 제휴시 고려요인과 성과에 관한 연구 = 41 제3장 실증분석 1. 조사방법 및 내용 = 42 1.1 조사방법 = 42 1.2 조사내용 = 42 2. 분석의 방법과 절차 = 44 3. 표본특성 = 45 4. 전략적 제휴에 대한 일반적인 분석 = 46 5. 전략적 제휴시 고려요인에 관한 실증분석 = 49 5.1 신뢰성 및 타당성 분석 = 49 5.2 전략적 제휴시 고려요인과 효과와의 인과관계 분석 = 51 제4장 결론 1. 연구의 요약 = 53 2. 연구의 한계 및 추후 연구방향 = 54 참고문헌 = 55 -
dc.publisher 한국해양대학교 대학원 -
dc.title 항만물류업체간 전략적 제휴 요인에 관한 연구 -
dc.title.alternative A Study on Selection Criteria for Strategic Alliance of Logistics Companies -
dc.type Thesis -
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물류시스템공학과 > Thesis
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