해수용 센서내장형 유압실린더와 다중실린더의 위치동조 제어에 관한 연구
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.author | 金珍圭 | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-22T07:21:55Z | - |
dc.date.available | 2017-02-22T07:21:55Z | - |
dc.date.issued | 2002 | - |
dc.date.submitted | 56797-10-27 | - |
dc.identifier.uri | http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002174085 | ko_KR |
dc.identifier.uri | http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/10697 | - |
dc.description.abstract | In this paper, an idea to comprise a sensor-embedded hydraulic cylinder for offshore applications was suggested. The idea not only includes a scale processing method of piston rod using ceramic plasma coating by Ti-ceramic and Al-ceramic, but also includes a remote detecting method using two sets of optical sensors and optical fibers. And it includes exclusive developing methods of circuit elements for the embedded sensor amplifier. Based on the methods mentioned above, a practical sensor-embedded hydraulic cylinder was developed and several experiments were executed in order to verifying the effectiveness of the suggested method. There are two main advantages of the developed sensor-embedded hydraulic cylinder. One is that the embedded sensor can detect the piston rod strokes without time delay because light is used as a detecting medium, and it can be adapted to detect instantaneous high speed strokes of piston rod owing to the surge pressure of hydraulic oil. The other advantage is that the embedded sensor is robust against vibrations and shocks during operations, by installing only optical fiber head on the cylinder. In this paper, a position tuning control method was also discussed, in order to control the positions of multiple cylinders for high power and high precision hydraulic control systems. The discussed method is to comprise a tuning controller based on CPU in view of digital hardware and software. To verify the effectiveness of the discussed method, computer simulations were executed by using two different mathematical models as hydraulic cylinder models. According to the simulation results, the discussed tuning control method was turned out to generate differential tuning control signals accurately. It is expected that the discussed method will be used more effectively than the conventional mechanical tuning control methods in view of accuracy and price burden. A further study will be concentrated on experiments to analyze the control performance quantitatively for a practical system which is combined the suggested sensor-embedded hydraulic cylinders with the discussed position tuning controller. | - |
dc.description.tableofcontents | 목차 Abstract 제 1 장 서론 = 1 제 2 장 해수용 센서내장형 유압실린더 = 3 2.1 해수용 센서내장형 유압실린더 개발의 필요성 = 3 2.2 해수용 센서내장형 유압실린더의 구성 = 4 2.2.1 센서내장형 유압실린더의 구성요소 = 4 2.2.2 내장형 센서를 이용한 스트로크 검출 원리 = 6 2.3 내장형 센서를 위한 해수용 피스톤 로드의 처리 = 7 2.4 양방향 스트로크 검출을 위한 광파이버헤드의 설치방법 = 9 제 3 장 내장형 센서 전용앰프의 설계와 각 요소의 기능 = 11 3.1 내장형 센서앰프의 전체구성 = 11 3.2 내장형 센서앰프 각 요소의 설계와 기능 = 12 3.2.1 발/수광 센서 전용의 아날로그 회로 = 12 3.2.2 출력 안?ㅐ? 위한 자동 게인 조정회로 = 14 3.2.3 트리거 및 외부감도조정 회로 = 15 3.2.4 업/다운 카운터 회로 = 16 3.3 80C196KC 중심의 데이터 처리 = 17 제 4 장 다중 실린더 위치동조 제어의 구현 = 21 4.1 위치동조 제어의 필요성 = 21 4.2 동조제어기의 구현 방법 = 22 4.3 동조제어기의 전체 구성 = 22 제 5 장 실험 및 시뮬레이션 = 24 5.1 내장형 센서앰프 동작 실험 = 24 5.1.1 증분방식 스트로크 측정의 가능성 = 24 5.1.2 양방향 스트로크 측정의 가능성 = 25 5.1.3 출력위상 안정을 위한 자동 게인 조정 가능성 = 26 5.1.4 외부 트리거 레벨조정과 감도조정의 가능성 = 27 5.2 해수용 센서 내장형 실린더의 스트로크 검출 실험 = 29 5.2.1 스트로크 검출의 선형성 및 정확도 실험 = 29 5.2.2 스트로크 검출의 반복 정밀도 실험 = 30 5.3 두개의 유압실린더 위치동조 제어를 위한 시뮬레이션 = 32 5.3.1 2개의 유압실린더 수학모델 = 32 5.3.2 퍼지 PID제어기의 구조 및 응답특성 = 34 5.3.3 위치동조 제어기의 구현 = 39 5.3.4 시뮬레이션 결과 = 40 제 6 장 결론 = 48 참고 문헌 = 49 | - |
dc.publisher | 한국해양대학교 | - |
dc.title | 해수용 센서내장형 유압실린더와 다중실린더의 위치동조 제어에 관한 연구 | - |
dc.title.alternative | A Study on the Sensor-Embedded Hydraulic Cylinder for Offshore Application and Position Tuning Control of Multiple Cylinders | - |
dc.type | Thesis | - |
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