효율적인 트럭운영을 위한 통합배차에 관한 연구
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 김환성 | - |
dc.contributor.author | 최영훈 | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-16T02:46:40Z | - |
dc.date.available | 2019-12-16T02:46:40Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/11528 | - |
dc.identifier.uri | http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002383771 | - |
dc.description.abstract | Container trucking company can expect the reduction of logistics costs by efficient dispatching and operating trucks. This requires a best method of operating trucks which considers freight traffic and frequency of transportation by regions. This is a study on the efficient method of operating trucks for integrated dispatch system, and on this study, to search the way to minimize the logistics costs, the comparison and its analysis method is used for various transportation way which can be caused by changing the present dispatch system which was run by region, to integrated system. First, transit distances to intercity, medium-distance, long-distance, and truck types into their own trucks, consigned trucks, and other company trucks will be classified. Second, the optimum number of trucks and optimal operating system for the certain amount of container cargo will be determined. Finally for the comparison, K Company's transportation data will be used to show the cost efficiency. | - |
dc.description.tableofcontents | 제 1 장 서론 제 1 절 연구 배경 및 목적 1 제 2 절 연구의 방법 및 구성 2 제 2 장 컨테이너 차량 운송 및 배차 시스템의 개념 제 1 절 화물자동차운송의 개념 및 현황 5 1. 화물자동차운송의 개념 5 2. 화물자동차운송의 종류 6 3. 화물자동차운송의 분류 12 제 3 절 컨테이너 차량의 운송 방식 16 1. 컨테이너 화물의 운송 형태 16 2. 수입 운송 방식 17 3. 수출 운송 방식 18 4. 복화 운송 방식 19 5. 셔틀 운송 방식 20 제 4 절 컨테이너 차량 배차 시스템의 개념 22 1. 차량 배차 22 2. 배차 업무 23 3. 통합 배차 26 제 3 장 효과적인 운영을 위한 차량 형태 및 대수 결정 제 1 절 차량 운영 방식에 관한 선행 연구 28 제 2 절 차량 대수 결정법 31 1. 연간 평균 물동량에 따른 차량 산출 기법 32 2. 특정물량에 따른 프로젝트 기법 36 3. 시간 창을 이용한 테트리스 기법 36 제 3 절 차량 형태 및 비용 정의 40 1. 차량 형태 40 2. 차량 운영비용 정의 42 제 4 장 차량 운영 방식 제 1 절 K사 차량 운영 방식 45 1. 파트별 구분과 차량 형태 45 2. 파트별 물동량 분석 48 제 2 절 파트별 적정 가동 차량 49 1. 파트별 작업 가능한 수량 49 2. 파트별 차량 필요한 차량 대수 51 제 3 절 K사의 차량 운영 형태 및 문제점 53 1. K사의 차량 배차 시스템 53 2. K사의 차량 운영 형태 54 3. K사의 차량 운영 방식의 문제점 55 제 5 장 통합 배차 시스템의 효율화 방안 제 1 절 통합 배차 시스템의 개념 58 1. 통합 배차 시스템 58 2. 통합 배차 차량 운영 형태 59 3. 통합 배차 프로세스 60 제 2 절 통합 배차 시스템의 효율성 비교 연구 61 1. 시뮬레이션을 통한 차량 재배치 및 효과 분석 62 2. 통합 배차 시스템의 시사점 63 제 6 장 결론 제 1 절 연구의 요약 65 제 2 절 연구의 한계점 66 참고문헌 67 | - |
dc.format.extent | viii, 68 p. | - |
dc.language | kor | - |
dc.publisher | 한국해양대학교 해양금융물류대학원 | - |
dc.rights | 한국해양대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다. | - |
dc.title | 효율적인 트럭운영을 위한 통합배차에 관한 연구 | - |
dc.type | Dissertation | - |
dc.date.awarded | 2017-08 | - |
dc.contributor.alternativeName | Young Hoon, Choi | - |
dc.contributor.department | 해양금융·물류대학원 항만물류학과 | - |
dc.contributor.affiliation | 한국해양대학교 해양금융물류대학원 | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.subject.keyword | 컨테이너 트럭, 통합배차 | - |
dc.title.translated | A Study on the Integrated Dispatch System for Efficient Truck Operation | - |
dc.identifier.holdings | 000000001979▲000000007040▲000002383771▲ | - |
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.