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서비스 부문의 물류 도입 방안

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dc.contributor.author NinaMariaBrannkarr-Friberg -
dc.date.accessioned 2017-02-22T06:18:29Z -
dc.date.available 2017-02-22T06:18:29Z -
dc.date.issued 2005 -
dc.date.submitted 56823-07-21 -
dc.identifier.uri http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002175148 ko_KR
dc.identifier.uri http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/9311 -
dc.description.abstract 서비스 부문은 매우 광범위하고 지속적으로 성장하고 있다. 전통적으로 우리는 제조업 내에서 물류를 보아왔다. 그러나 서비스 부문의 규모와 중요성은 서비스 부문에 물류를 도입할 수 있는 가능성을 제시하고 있다. 이 논문의 목적은 서비스 내에서 가능한 물류 해결책을 조사하여 서비스 부문에 물류 원리를 적용하고 평가함으로써 얻을 수 있는 혜택과 이익을 도출하는 것이다. 이 논문이 다루는 내용은 다음과 같다: &#8226 -
dc.description.abstract 일반적인 개선 제안과 의료기관 및 교육기관에 대한 개선 제안 이 논문의 연구결과는 서비스 분야에 물류를 도입함으로써 얻는 유익하고 경제적인 이점들이 주목할 만하다는 것을 보여준다. -
dc.description.abstract 이익 분석, 비용 분석과 가능한 비용 절감 &#8226 -
dc.description.abstract 서비스 산업에서 적용 가능한 물류 솔루션의 분석 &#8226 -
dc.description.abstract 프로세스 향상 기술의 분석 &#8226 -
dc.description.abstract 서비스의 특성 &#8226 -
dc.description.tableofcontents Table of Contents i List of Figures iii List of Abbreviations v 1. Introduction 1 1.1. Definition of Logistics 1 1.2. Definition of Services 2 1.2.1. Nature and classification of Services 2 1.2.2. Characteristics of Services 3 1.3. History of Logistics 5 1.4. The study task & Methodology 6 2. The Service Sector 8 2.1. The growth of Service Sector 8 2.2. Competition, customer satisfaction & Service quality 9 2.3. The eight components of Integrated Service Management 11 3. Available Process Improvement methods within Service Sector 13 3.1. What is Process Improvement? 13 3.2. Service as a system 13 3.3. The Advantage & Challenge of the Service Sector 15 3.4. Process Improvement Techniques applicable in Service Industries 16 3.4.1. Total Quality Management 17 3.4.2. Total Quality Service 22 3.4.3. Benchmarking 24 3.4.4. The critical incident technique 26 3.4.5. JIT & Lean Manufacturing 26 3.4.6. Six Sigma 29 3.4.7. Constraint Management 31 3.4.8. Reengineering 32 3.4.9. Time Based Competition & Quick Response Manufacturing 33 3.4.10. ISO 9000 37 3.5. Importance of Performance Measurement 38 4. Alternative Logistics solutions introduced in Service Sector 39 4.1. Supply chain activities 40 4.1.1. Facility & Location 40 4.1.1.1. Location Analysis 40 4.1.1.2. Continuous flow 42 4.1.1.3. Manufacturing cells 42 4.1.2. Inventory 43 4.1.3. Transportation 44 4.1.4. Purchasing 45 4.1.5. Customer Service 46 4.2. Service Response Logistics 47 4.2.1. Capacity, scheduling strategies 47 4.2.2. Distribution channels and operating hours 52 4.2.3. Managing Productivity 53 4.2.4. Improved information & communication 54 4.2.5. Product Design for SO/ Process Simplification or streamlining 54 4.3. The Role of IT 56 5. Benefits and Cost Analysis 60 5.1. Benefits and Possibilities of Cost Savings 60 5.2. Definition of Quality Costs or Costs of Poor Quality 62 5.3. The Process-Cost Approach 67 5.4. Activity Based Costing 68 6. Analysis and Recommendations 71 6.1. General 71 6.2. Healtcare 72 6.2.1. Useful Process Improvement Techniques 72 6.2.2. Supply Chain Logistics 74 6.2.3. Service Response Logistics 74 6.2.4. Cost Analysis & Saving Possibilities 76 6.3. Education 77 6.3.1. Supply Chain Logistics 77 6.3.2. Service Response Logistics 78 6.3.3. Cost Analysis & Saving Possibilities 79 7. Conclusions 81 7.1. The method 81 7.2. My work 81 8. References 83 List of Appendices 86 -
dc.language eng -
dc.publisher 한국해양대학교 대학원 -
dc.title 서비스 부문의 물류 도입 방안 -
dc.title.alternative Applying Logistics to the Service Sector -
dc.type Thesis -
dc.date.awarded 2005-08 -
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물류시스템공학과 > Thesis
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