우리나라 선박관리기업의 서비스 마케팅 전략에 관한 연구
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | 정동수 | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-22T06:46:46Z | - |
dc.date.available | 2017-02-22T06:46:46Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.date.submitted | 56987-11-06 | - |
dc.identifier.uri | http://kmou.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002175558 | ko_KR |
dc.identifier.uri | http://repository.kmou.ac.kr/handle/2014.oak/9800 | - |
dc.description.abstract | In order to sustain and achieve progress in the shipping company, one has to cope up with the rapidly changing world of shipping industry. Shipping Company is striving hard to maintain the competitive and progressive power and to achieve rational operation and minimal operational cost by means of ship management company mainly, in spite of the stiff and strong competitions in the field. Operating activities of the shipping company are categorized as follows : ship possessing, operation and ship management, in which ship management is carrying great interest that will contribute to these potentials which come from crew's qualifications, requirement of states of ship's flag and cut down the cost system, even though that is not so big portion than ship's possessing or it's operation. Generally, the condition of domestic ship management company is still inferior compared to the established one over the world especially in terms of financing and competitiveness, we have to continuously seek for improvements and overcome such obstacles and difficulties as we are trying to create alternative and systematic programs and solutions. The company should examine/inspect their marketing target to keep up with clients satisfaction and dominant competitiveness always. This research study will provide perspective company a positive and creative strategy to be taken. This Research is supplying for basic grounding of active service marketing strategy foundation in the severe competitive market environment and suggesting needed theory and direction for effective marketing strategy of Ship Management in Korea. This research's summary is as follows. First part is empirical SWOT analysis of Ship Management Company in Korea. It is needed exact environment analysis of Ship Management Company in Korea continuously. Second part is empirical analysis of service marketing strategy for the Ship Management Company in Korea. This research analyzed Under this results, Ship Management Company in Korea is needed to found service marketing strategy and to excute. Considering above two things, the service marketing strategy of Ship Management Company in Korea is not quite satisfied yet. It is analyzed that Ship Management Company should aggressively utilize effective service marketing strategy for the good results of management. | - |
dc.description.tableofcontents | 제1장 서 론 1 제1절 연구배경과 목적 1 제2절 연구방법 및 구성 4 제2장 선박관리업의 서비스 마케팅에 관한 이론적 배경 6 제1절 선박관리업의 개념 6 1. 선박관리업의 개념 6 2. 선박관리기업의 개념 8 3. 선박관리기업의 유형 및 특징 10 제2절 선박관리기업의 마케팅 19 1. 서비스 마케팅의 일반적 고찰 19 2. 선박관리기업의 서비스 마케팅 29 3. 선박관리업 마케팅의 본질 34 제3장 우리나라 선박관리기업의 SWOT 분석 37 제1절 우리나라 선박관리기업의 현황 37 1. 우리나라 선박관리기업 현황 37 2. 우리나라 선박관리기업의 실적 45 제2절 우리나라 선박관리기업의의 SWOT 분석 47 1. 강점 49 2. 약점 51 3. 기회 55 4. 위협 58 제3절 우리나라 선박관리기업의 보완사항에 대한 중요도 우선순위 분석 60 제4절 SWOT분석에 따른 요인별 선박관리업 전략과제 61 1. 우리나라 선박관리기업의 서비스마케팅 강점-기회(SO) 전략 62 2. 우리나라 선박관리기업의 서비스마케팅 강점-위협(ST) 전략 62 3. 우리나라 선박관리기업의 서비스마케팅 약점-기회(WO) 전략 63 4. 우리나라 선박관리기업의 서비스마케팅 약점-위협(WT) 전략 63 제4장 우리나라 선박관리기업의 서비스마케팅전략 65 제1절 선박관리기업의 서비스마케팅 전략수립 65 제2절 제품전략 67 1. 우리나라 선박관리기업의 제품전략에 대한 분석 68 2. 우리나라 선박관리기업의 제품전략 69 제3절 가격전략 73 1. 우리나라 선박관리기업의 가격전략에 대한 분석 73 2. 우리나라 선박관리기업의 가격전략 75 제4절 유통전략 77 1. 우리나라 선박관리기업의 유통전략에 대한 분석 77 2. 우리나라 선박관리기업의 유통전략 78 제5절 촉진전략 79 1. 우리나라 선박관리기업의 촉진전략에 대한 분석 80 2. 우리나라 선박관리기업의 촉진전략 82 제5장 결론 86 제1절 연구결과의 요약 86 제2절 연구의 시사점 90 제3절 연구의 한계점과 향후 연구과제 91 참고 문헌 93 <국내 문헌> 93 <외국 문헌> 95 [부 록] 설문지 97 | - |
dc.language | kor | - |
dc.publisher | 한국해양대학교 | - |
dc.title | 우리나라 선박관리기업의 서비스 마케팅 전략에 관한 연구 | - |
dc.title.alternative | A Study on Service Marketing Strategy for Ship Management Company in Korea | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.date.awarded | 2012-02 | - |
dc.contributor.alternativeName | Jung | - |
dc.contributor.alternativeName | Dong-soo | - |
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.